Menu strony

Kwasy omega-3 - czy warto je zażywać? Przeczytaj nasze podpowiedzi

Proporcjonalna dieta musi dostarczać organizmowi oprócz witamin i mikroelementów nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe, które wspomagają szereg procesów w organizmie. Brak kwasów tłuszczowych może być powodem różnych poważnych dla zdrowia konsekwencji. Wyniki badań naukowych potwierdzają, że kwasy omega-3 mają dobry wpływ na układ krwionośny zmniejszając ryzyko chorób serca.


omega-3
Oprócz tego poprawiają pracę mózgu, regulują gospodarkę hormonalną organizmu i procesy zachodzące w skórze. Wspomagają trawienie, a poza tym oddziałują na układ immunologiczny - wzmacniają odporność organizmu zmniejszając ryzyko chorób nowotworowych. Zapotrzebowanie na nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 jest wyjątkowo ważne dla kobiety w ciąży i jej dziecka. Brak kwasów tłuszczowych może wywołać wiele poważnych dla dziecka konsekwencji w tym schorzeń skóry, a nawet zahamowania wzrostu. Dieta bogata w kwasy omega-3 jest nie tylko profilaktyczna, ale także lecznicza. Polecana jest szczególnie dla osób z cechami autyzmu.

Jakie produkty obfitują w kwasy omega-3?

Naturalną skarbnicą występowania kwasów omega-3 są tłuste ryby. Dla osób, które nie lubią ryb źródłem kwasów będą owoce np. kiwi i jagody acai. Kwasy omega-3 są obecne również w olejach roślinnych, pestkach dyni, orzechach włoskich, migdałach i siemieniu lnianym. Przy współczesnym trybie życia spożycie pełnowartościowych produktów jest zbyt małe, a przygotowany w pośpiechu posiłek często nie zawiera zalecanej dziennej dawki kwasów tłuszczowych. Warto zadbać o to, aby częściej spożywać produkty wskazywane jako źródło zdrowia, w tym ryby, szczególnie morskie, takie jak: łosoś, sardela, sardynka, śledź. Prawie 2% zjedzonej porcji tych ryb to kwasy omega-3 . Żeby wyrównać niedobory omega-3 powinno się jeść ryby dwa razy w tygodniu. Czasami jest to niewykonalne, a monotonna dieta szybko może się znudzić.

Kolejne tematy

Jeżeli zdecydujesz się zażywać sterydy, musisz stosować się do wyznaczonych dawek

Trening na siłowni
Dużo osób marzy o pięknej oraz umięśnionej sylwetce, jaka idealnie podkreśli ogrom ćwiczeń włożony w jej ukształtowanie. Muskulatura jest szczególnie ceniona przez panów, niemniej nie brak także i przedstawicielek płci pięknej, które chcą rzeźbić swoje mięśnie.


Chcąc zachować zdrowie i atrakcyjny wygląd powinno się zastosować suplementy diety zawierające kwasy omega-3. Łatwo dostępnym w sklepach produktem zawierającym kwasy omega-3 jest tran. Możliwy do kupienia w aptekach, w postaci płynu i tabletek doskonale uzupełnia deficyt nienasyconych kwasów (super olejek z wiesiołka cena- longlifefoundation.pl/kwasy-tluszczowe/28-olej-z-wiesiolka-nachtkerzenol-120kaps-.html) tłuszczowych omega-3 i omega-6 oraz witamin A i D. Dodatkowo neutralizuje stany zapalne przez co umożliwia zmniejszenie zażywania środków przeciwbólowych np. w reumatyzmie. Suplementy bogate w kwasy omega-3 należy przyjmować regularnie w ustalonych dawkach. Zbyt mała zawartość kwasów omega-3 (mniej niż jeden gram dziennie) nie przynosi efektu leczniczego.

Decydując się na najlepszy suplement należy sprawdzić ilość oleju z ryb w tabletce oraz zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 w jednej dawce. Witamina E, dodana do suplementów, eliminuje ryzyko utleniania się kwasów - okazyjne the aminokwas - aminokwasy zastosowanie - omega-3, co zwiększa skuteczność terapii.
2019/02/27, 16:18